Wednesday, November 3, 2010

main taman je ke? cara ko cakap tu, aku bajet ko main taraf world cup

situasi 1 :
korang adalah defender. bila bola dekat dengan korang, mesti korang nak clear kan? dan kalau bola tu 50-50, nasib la kalau kaki berlaga kan? nampaknya aku silap. ada sekali tu aku nak clear bola, paras dada. aku nak clear ke tepi. pastu ada abang ni (bajet rambut idris karim power la sangat), datang nak shoot bola. aku nampak dia last minit, aku tarik balik kaki aku, dia dapat shoot, tapi melayang ke mana ntah. pastu boleh suruh aku jaga kaki aku. ko datang dari belakang mana aku nak nampak ko, mangkuk. itu pun nasib baik aku tarik kaki aku, kalau tak dah ada kesan stud dah kat keting ko

situasi 2 :
korang adalah wing-back. tugas korang ialah jaga kat bahagian wing tu. korang kalau dapat attack mesti nak kejar bola kan? aku buat tu la. pastu bola 50-50 lagi, aku masuk nak control bola, tunjuk la kaki aku. tapi aku nampak mamat ni cam nak berlaga dengan aku, aku tarik kaki aku, ingat nak tolak bola bagi lepas dia. pastu dia boleh tajak aku kat peha? aku pun keluar la bunyi 'uk', sebab sakit (ye la, kitorang main guna but). abang kat situasi 1 tu cakap 'jangan la berlakon'. berlakon pala hotak ko. nak kena tajak kat peha sekali aku boleh je bagi. pastu bola kat tanah, aku dapat bola, lepas 2 orang defender, shoot, kena tiang, keluar. aku nak masuk balik posisi aku, terdengar lak mamat tu kata aku main jahat. ye ke? tak pernah aku dengar orang yang kena tajak tu yang main jahat. aku rasa kalau main pro ni, dia dah kena kad kuning dah

------------------
kesimpulannya, diorang ni pemain taman. diorang bukannya pemain taraf world cup, yang takleh disentuh langsung. kalau tak nak kena sentuh, gi la main badminton ke, tenis ke, golf ke. senang sikit hidup aku 

No comments:

Post a Comment

post your comments here