Sunday, November 14, 2010

Ref Kayu


Malaysia vs China









Ben Williams, 12th man China


dari kick-off lagi kita dah nampak ref ni bias. main baru seminit. ada ke patut Mahalli Jasuli kena kad kuning? orang foul awal camtu kena warning je cukup la

minit ke-25, Mahalli kena kad kuning keduanya. perasan tak masa dia sepak bola tu keluar, masa dia 'tak puas hati', belakang dia dah ada bola bergolek, yang ballpicker nak bagi pemain China tu? aku rasa Mahalli nak bagi balik kat ballpicker bola tu

tup tup, kena kad merah. pemain Malaysia pun, apa lagi, protes la. first half kena kad merah, pasal benda kecik camni. Safiq Rahim, sebagai kapten, pergi la protes kat referee tu. tak pasal-pasal kena kad merah! baru cakap je, belum foul lagi

maknanya Malaysia dari awal kena main 9 orang, nak lawan 12 pemain China. letih la camni. tapi memang aku applaud la semangat juang harimau kita, 9 orang pun tak bolos first half

tapi, kalau dah main 9 orang tu, lama-lama bolos la gak. 2 gol berturut-turut menghancurkan harapan Malaysia nak at least seri. dah la striker takde. bila dah minit ke-70+, S.Kunanlan jatuhkan sorang player China dalam kotak. aku dah jerit, "aahhh, bagi je la penalti lepas ni". tengok betul lak tekaan aku. dah la penalti, Kuna kena kad kuning kedua, terus merah, off! aku memang tahan marah je time tu. kalau tak, memang banyak benda hancur kat rumah aku semalam

penalti tu masuk, 3-0. memang dah takleh kejar la lepas ni. tapi, walaupun kalah, Malaysia tetap layak ke pusingan kedua sebagai antara pasukan tempat ketiga yang terbaik. masalahnya sekarang, Malaysia tinggal 15 orang pemain je. yup, 15. 11 + 4 sub. kalau menang ni memang miracle la. bukan apa, skuad Malaysia ni dah kecik sangat, backup pun dah takde
tapi aku yakin, kalau ikut prestasi dengan semangat semalam. memang boleh menang lawan Iran nanti

Malaysia kalah bukan sebab prestasi hampeh ke, China terer ke, tapi sebab Ben Williams ni bodoh

oh ya, aku ada cakap tak takde sorang pun pemain China kena kad, sedangkan Malaysia aku rasa Khairul Fahmi sorang je tak kena kad kuning?

 

No comments:

Post a Comment

post your comments here